معرفی وبلاگ
دسته
لینک دوستان
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 337148
تعداد نوشته ها : 574
تعداد نظرات : 38
reza
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

تغییرات اثاثی در قالب ویندوز بدهید!

 

 تغییر قالب Prompt: دستور Prompt که از قدیمیترین دستورات DOS است هنوز هم فعال است و با زدن آن می توانید به راحتی به قالب مورد نظر دست پیدا کنید. به عنوان مثال دستورات زیر را امتحان کنید (برای بازگشت به حالت عادی کافی است تایپ کنید prompt و Enter کنید.):
Prompt $t :فقط ساعت فعلی را به جای اسم و مسیر فایل نمایش خواهد داد
Prompt I Hacked your $V

<-PostContent->
دسته ها : کامپیوتر
1387/9/16 16:41
On $D @ $T
<-PostContent->
دسته ها : کامپیوتر
1387/9/16 16:41
$P$G
Prompt Hacked by me @ $T $G
Prompt /? :برای مشاهده راهنمای این دستور
· استفاده از دستور ShutDown: با این دستور می توانید هر کار مربوط به Shut down از Log off user گرفته تا تنظیم ساعت برای خاموش شدن کامپیوتر، خاموش کردن کامپیوتر فرد دیگری و ... را انجام دهید. برای استفاده از این دستور اسم کامپیوتر را باید بدانید. اگر قصد خاموش یا ریست کردن کامپیوتری که پای آن نشسته اید را دارید ولی اسم آنرا نمی دانید، به سادگی به System در کنترل پنل بروید (قابل باز شدن از طریق کلیک راست روی My computer و انتخاب Properties و یا باز کردن Control Panel و اجرای System) حالا اسم کامپیوتر را مقابل نوشته Full computer name می بینید. برای تغییر نام کامپیوتر هم می توانید روی دگمه Change در همان پنجره کلیک کنید. حالا که اسم کامپیوتر را می دانید، از این دستور به این شکل بامزه استفاده کنید:
shutdown -r -m \\esme-computer -t 300
توجه کنید که به جای esme-computer باید همان اسم کامپیوتر را قرار داد و دو علامت \\ باید باقی بمانند. "r" به معنی restart است. می توانستید از "l" و "s" به ترتیب مخفف Logoff و Shutdown به جای "r" استفاده کنید. عدد 300 بعد از t به این معناست که عمل restart بعد از 300 ثانیه انجام شود. اضافه کردن c به دستور بالا به شما اجازه می دهد نوشته دلخواه خود را نیز روی صفحه به نمایش بگذارید:
shutdown -r -m \\hafoo -t 300 -c "Khodahafezetoon!!"
با زدن دستور زیر می توان عمل دستور shutdown را تا قبل از سپری شدن زمان t لغو کرد:
shutdown -a
و در نهایت می توان با دادن دستور زیر صفحه گرافیکی مخصوصی را باز کرد که همین گزینه ها را دارد:
shutdown -i
اضافه کردن منفی f قبل از منفی m این حسن را دارد که به برنامه های در حال اجرا دستور می دهد بدون دادن پنجره هشدار خود را ببندند. همه دستورات بجز حالت logoff اگر قسمت منفی m و اسم کامپیوتر حذف شود کامپیوتری که پای آن نشسته اید را در نظر می گیرند و کار را انجام می دهند.


دسته ها : کامپیوتر
1387/9/16 16:41
X